Ну, это лишь одно из мнений. Я конечно не берусь спорить. Я сейчас поставил себе поролоновый многоразовый взамен штатного, вот такой:
http://www.off-the-road.de/en/XT-1200Z/Tuning/Foam-Airfilter-XT-1200Z-Super-Tenere.htmlПри пробеге в 8т км штатный был грязным, хоть имахо и рекомендует смену раз в 40т км почти.
Сделан фильтр чётко по форме оригинала, при пропитке дополнительно ещё смазал смазкой универсальной края, сам фильтр спреем для фильтров орошил, пожмакал в пакетике и оставил пропитаться на ночь перед установкой. Как в эксплуатации пока не знаю, посмотрим.
Вот вопрос, в чём же все же хуже по сути оригинала? Если пишут, что пропускает лучше, при этом и фильтрация не хуже.
If you use air filters like K&N, DNA and other filters of this type in very dusty conditions, the filter power will be much lower with a dirty filter and also this filters might let pass the fine dust particles. This can damage your engine. Due this reason we have developed an foam air filter kit for the Super Tenere. The foam filter can be cleaned very easily with normal fuel, the filter can be oiled with every foam air filter oil. Perfect for very dusty conditions, e.g. in the desert or on gravel tracks.
Compared to the stock paper filter the air flow is strongly improved. Very good filter efficency by using a 2-ply foam!
The filter kit includes the foam filter and a laser cutted filter frame, both special made for the XT1200Z Super Tenere.